Det har talats mycket om storytelling men få verksamheter använder det på rätt sätt.
Det talas ofta om att storytelling ökar värdet på en produkt eller ett varumärke, men det finns lika många exempel på det motsatta.
Ett ökat brus gör det svårt att nå fram, men historier väcker känslor och därmed handling.
Lägerelden har ersatts av den lysande skärmen men en bra historia har fortfarande samma effekt.
Staffan Ehde är en flerfaldigt prisbelönad filmproducent och mycket uppskattad föreläsare som både inspirerar, engagerar och ger nya infallsvinklar.
Det som delas mest på nätet, det som skapar verksamhetens kultur, det som kan fälla eller lyfta vårt erbjudande är…historier.
Bra historier skapar empati, empati skapar innovation eller bättre service. Dåliga historier undergräver det vi vill åstadkomma, vidhåller gamla myter och sänker moralen. En verksamhet är en pågående historia, vad kan vara bättre än att se till att alla förstår den? Men vad är en historia egentligen?
Staffan tar med åhörarna på en resa där man får lära sig:
Föreläsningens syfte är att inspirera, skapa insikt i historieberättandets kraft.
Då Staffan är utbildad i USA och arbetar med flera amerikanska bolag är engelska inget problem där det krävs.
Föreläsningens längd är ca 60 minuter (interaktion med åhörarna pågår hela tiden)
En workshop kan pågå i ca 3-4 timmar – då arbetar alla aktivt med uppbyggnad av en historia, utveckling av personas. Övningarnas syfte är att stoppa de gamla historierna och skapa nya språngbrädor mot framtiden.
Det talas ofta om att storytelling ökar värdet på en produkt eller ett varumärke, men det finns lika många exempel på det motsatta.
Ett ökat brus gör det svårt att nå fram, men historier väcker känslor och därmed handling.
Lägerelden har ersatts av den lysande skärmen men en bra historia har fortfarande samma effekt.
Staffan Ehde är en flerfaldigt prisbelönad filmproducent och mycket uppskattad föreläsare som både inspirerar, engagerar och ger nya infallsvinklar.
Det som delas mest på nätet, det som skapar verksamhetens kultur, det som kan fälla eller lyfta vårt erbjudande är…historier.
Bra historier skapar empati, empati skapar innovation eller bättre service. Dåliga historier undergräver det vi vill åstadkomma, vidhåller gamla myter och sänker moralen. En verksamhet är en pågående historia, vad kan vara bättre än att se till att alla förstår den? Men vad är en historia egentligen?
Staffan tar med åhörarna på en resa där man får lära sig:
- Historier, hur är de uppbyggda och vad driver dem framåt?
- Historian är en del av en totalupplevelse (läs gärna varumärkets upplevelse)
- Väntar vi på framtiden, eller skapar vi den själva? – Hur tar vi kommandot över vår egen historia?
- ”Management by story” hur du kan skapa hunger hos personalen
Föreläsningens syfte är att inspirera, skapa insikt i historieberättandets kraft.
Då Staffan är utbildad i USA och arbetar med flera amerikanska bolag är engelska inget problem där det krävs.
Föreläsningens längd är ca 60 minuter (interaktion med åhörarna pågår hela tiden)
En workshop kan pågå i ca 3-4 timmar – då arbetar alla aktivt med uppbyggnad av en historia, utveckling av personas. Övningarnas syfte är att stoppa de gamla historierna och skapa nya språngbrädor mot framtiden.
Om |
Ni saknar |
|