Inom B2B är det ofta VI som presenteras. Vi är ledande, Vi har 20 års erfarenhet, Vi började med detta. Våra kunder är osv. Tror inte du att vi-perspektivet måste utmanas? Borde inte mottagaren snarare upplysas om vad de har för nytta av ditt erbjudande? Borde inte handlingen tala för sig själv? Det finns säkert en anledning att någonstans, i en liten ruta tala om vilken omsättning du har, vilka länder du finns i mm, men huvudbudskapet borde vara skrivet i andra person singularis. Det vill säga tala till mottagaren i du-form. Det är svårt i början, du tvingas tänka utifrån-in i stället för tvärt om, men du når längre, garanterat. Titta på de starka varumärken du beundrar, de slår sig inte för bröstet, de ser ett kundmöte som en date. En misslyckad date är ett resultat av skryt och skryter är vad de flesta gör när de kommunicerar inom B2B.
0 Comments
|
Staffan EhdeKontakta
Categories |
Om |
Ni saknar |
|