Kreativitet med syfte
  • Blogg
  • Om
    • Staffans CV
    • Värderingar
    • Sagt om...
    • Referenser
  • Ni saknar
    • När glassen smälter
    • Två saker vet vi helt säkert...
  • Produkter
    • Boken vArvet
    • Boken - Innovera eller dö!
    • Boken Chokladfontänen
    • Storytelling Sucks!
    • Kreativitet med syfte
    • Börja om
    • Inget händer
    • Kulturen är i vägen​
    • Facilitatorn
    • TellaVISION
  • Blogg
  • Om
    • Staffans CV
    • Värderingar
    • Sagt om...
    • Referenser
  • Ni saknar
    • När glassen smälter
    • Två saker vet vi helt säkert...
  • Produkter
    • Boken vArvet
    • Boken - Innovera eller dö!
    • Boken Chokladfontänen
    • Storytelling Sucks!
    • Kreativitet med syfte
    • Börja om
    • Inget händer
    • Kulturen är i vägen​
    • Facilitatorn
    • TellaVISION

Öka värdet för alla

ETT EXEMPEL PÅ EMPATISK LEVERANS

9/1/2023

0 Comments

 
Picture
Vi landade i Indien efter en lång och tröttsam resa, det lilla hotellet frågade på mail om vi ville bli hämtade då det kan vara rörigt på flygplatsen. 
-Jo tack. 
kl 0900 på morgonen bar det av med en trehjuling i den intensiva trafiken. Vi kommer fram till det lilla oansenliga hotellet och en bellboy tar väskorna innan vi hinner blinka och går mot hissen. -Vänta lite! Ropar jag. -Måste vi inte checka in?. 
Bellboyen tittar på mig och skakar på huvudet i sidled och frågar om vi inte är trötta? 
-Ja nog är vi det- 
-Ja men då kan ni väl checka in senare?
Klockan var bara 10 på förmiddagen, 
-har vi rummen? Frågade jag
-Ja men det är ju självklart, ni kom ju nu…
Det är så man skapar mer än ett varumärke, det kallas Lovemark av Satchi&Satchi. När omtanken slår hål på regler och vedertagen praxis i branschen. För mig är rumsuthyrning det som hotell sysslar med i grunden, sedan har de en massa kringtjänster där de försöker få fler stjärnor eller bara vara Basic och vara billiga. Men det hotellet jag kommer att rekommendera andra är den plats som kunde känna in mitt problem och erbjuda en lösning.
Om deras syfte skulle vara ”alltid” så kommer det att tvinga dem att ifrågasätta allt hotell gör som är begränsande.
Varför tvingar fjällhotellen alla barnfamiljer att köa vid receptionen på sportlovet när de kört en lång väg och alla är gnälliga och hungriga? De vet ju vem som kommer? Ge dem nyckeln och knuffa in dem till Pizzabuffén i stället!
Den handlingen gör ju ingen skillnad på grundkonceptet, att de är ett hotell.

0 Comments



Leave a Reply.

    Picture

    Staffan Ehde

    Kontakta
    Staffan Ehde
    Metafor Media AB
    +46 73 650 3212
    staffan@metaformedia.se

    Archives

    Mars 2023
    Januari 2023
    November 2022
    Oktober 2022
    September 2022
    Augusti 2022
    Juni 2022
    Maj 2022
    Mars 2022
    Februari 2022
    December 2021
    November 2021
    Juli 2020
    April 2020
    November 2017
    Oktober 2015

    Categories

    Alla

    RSS-flöde

    Bild

Om

Staffans CV
Värderingar
Sagt om...
Referenser

Ni saknar

När glassen smälter
Två saker vet vi helt säkert...

Produkter

Storytelling sucks!
Kreativitet med syfte
Börja om
Inget händer
Kulturen är i vägen
Facilitatorn
TellaVISION
© COPYRIGHT 2020. ALL RIGHTS RESERVED.
Cookie Policy